středa 26. června 2013

JAK BÝT ÚSPĚŠNÝ V HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ


Nabídka kariérního poradenství pro jednotlivce

Úvodní setkání rozhovor ZDARMA
Podpora při hledání zaměstnání
Životopis na 100% a motivační dopis
Osobní SWOT analýza a identifikace Vašich skutečných předností
Kde hledat zaměstnání a jak postupovat
Jak úspěšně absolvovat přijímací pohovor
Jak absolvovat  Assessment Centrum bez stresu
Vyjednávání o mzdě
Proč jsou důležité Vaše reference
  

Kariérní poradenství je Vaše jistá investice s rychlou návratností:
- Naučíte se rozpoznat co chce Váš budoucí zaměstnavatel.
- Spočítejte si, kolik peněz získáte, když najdete zaměstnání dříve než za 3 – 6
  měsíců.
- Co pro Vás může znamenat vyjednání o několik tisíc vyššího měsíčního platu.
- Vy získáte to nejvhodnější zaměstnání a mým úkolem je Vám pomoci vyhrát
   výběrová řízení.

Podpora při hledání zaměstnání

Máte napsaný životopis, reagujete na inzerované pozice, podáváte výborné výkony u pohovorů, ale přesto zaměstnání nepřichází?

Při osobní konzultaci s Vámi společně zanalyzujeme Vaše kroky a postupy v minulosti a nalezneme řešení na Váš úspěch. Poradím Vám tak, aby se situace příště obrátila ve Váš prospěch a Vy jste získali vysněné zaměstnání. Podpora se dá také využít jako vyhodnocení aktivit uchazeče za uplynulé období a příprava plánu při vyhledávání na další období.

Využijte této služby k přípravě před konkrétními pohovory, které jsou pro Vás velmi důležité. Cílem úvodního rozhovoru je podívat se na Vaši současnou pracovní kariéru, Vaše profesní cíle a najít společně recept na úspěch do budoucna.

Podíváme se společně na:
- Vaše silné a slabé stránky.
- Osobnostní charakteristiky.
- Vypracujeme si osobní kariérní SWOT analýzu.
- Dovednosti, schopnosti a profesní zkušenosti.
- Možnosti případné profesní změny, ev. rekvalifikace a/nebo relokace.
- Vaše osobní motivační faktory pro budoucí profesní kariéru i spokojený
   osobní život.
- Seznam Vašich osobních i profesních cílů.
- Rozebereme schopnost sebereflexe a faktory úspěchu.

Výsledkem pohovoru a následného kariérního poradenství je realistické zhodnocení Vašeho celkového potenciálu ve vztahu k nabízeným nebo hledaným pracovním pozicím na lokálním i mezinárodním pracovním trhu. 

Získáte velmi důležitou zpětnou vazbu na Vaši osobnost, profesní zkušenosti a potenciál.

Sami se naučíte najít příležitosti a rychlou možnost uplatnění Vašich odborných znalostí z pohledu současného trhu práce a Vašeho mzdového očekávání.


Čeká Vás důležitý pohovor a s ním spojené Assessment Centrum (AC), nebo psychotesty, které jste ještě nikdy neabsolvovali, nebo jste nebyli v předchozím případě úspěšní?

Nic nevzdávejte a nebojte se. Po absolvování přípravy Vás čeká úspěch i nabytá sebedůvěra.
Poznáte cíle, organizaci, formy a metody psychotestů i různých assessment center.
Prozradím Vám, co se od Vás očekává a co hodnotitelé pro své klienty hodnotí.

Časová náročnost: 1 - 2 hodiny v průběhu dvou individuálních setkání.

Hodina školení stojí 1.900,- Kč bez DPH (2.300- Kč s DPH). Pro nové individuální klienty poskytuji vždy 10% slevu na druhou a další konzultační hodiny. Rozsah a druh služby závisí jen na Vašem Výběru. 

Chcete-li mít konzultace formou kurzu a cenově výhodnější? Domluvte se se svými známými a můžete získat dvouhodinové školení pro všechny až s 30% slevou. Minimální počet účastníků kurzu je 5 osob. Podmínkou je zaslání společné objednávky a úhrada kurzovného 7 dní před dohodnutým termínem kurzu.

V případě Vašeho zájmu pište na: info@personalistika-navratil.com a uveďte prosím Vaši nezávaznou představu, o kolika hodinách a jakých službách uvažujete. Do předmětu emailu uveďte "Jak být úspěšný v hledání zaměstnání".

čtvrtek 6. června 2013

VYUŽIJTE ZAVÁDĚCÍ SLEVU 10% na využití služeb konzultanta Personálního a manažerského poradenství



POSKYTOVANÉ SLUŽBY A ODBORNÉ PORADENSTVÍ :
· Profesionální výběr vrcholových manažerů
· Vyhledávání talentovaných specialistů 
· Headhunting členů představenstev 
· Kariérní poradenství a koučink pro firmy i jednotlivce
· Manažerský rozvoj – Talent management
· Optimalizace firemních struktur a lidských zdrojů
· Trénink a školení v oblasti osobního rozvoje
· Služby a poradenství v oblasti profesního rozvoje
· Obsazování manažerů pro řízení změn
· Outplacement při snižování stavu zaměstnanců

KONTAKTY:
Mobile: (+420) 603 342 598 

úterý 21. května 2013

OSOBNÍ SWOT ANALÝZA JAKO ZÁKLAD KOUČINKU A SEBEKOUČOVÁNÍ


V průběhu života procházíme všichni různými etapami, kdy se nám mohou naše přání, priority a cíle měnit. Je to přirozené a na uvedené změny působí řada jak vnějších, tak i vnitřních faktorů. Téměř každý člověk se setká ve svém životě se situací, kdy o sobě zapochybuje, vidí sebe, svoji osobní nebo společenskou situaci, své dosažené výsledky nebo výkony v negativním světle. Tento mentální postoj trvá různě dlouho a někdy může negativně ovlivnit naši psychiku, určité oblasti našeho života, mezilidské vztahy, profesní výkonnost nebo zdraví. 



Koučování se vedle psychoterapie stává součástí moderní doby, která nás všeobecně klade stále vyšší osobní nebo pracovní nároky. Pod tímto tlakem si někdy potřebujeme ujasnit priority, hodnoty, cíle a případné konflikty mezi nimi. Kouče mají dnes nejen vrcholoví sportovci, top manažeři, různí podnikatelé nebo mediální hvězdy, ale v řadě případů i lidé, kteří potřebují odhalit své rezervy nebo potenciál pro harmonický a naplněný osobní život.



Pokud chcete spolupracovat s koučem, zkuste si nejprve najít odpovědi na následující otázky:
· Chci něco konkrétního změnit? Co je to. Proč to chci změnit?
· Jsem to opravdu já, kdo to chce změnit, nebo mne do toho tlačí
   mé okolí?
· Jaké jsou mé životní hodnoty?
· Jaké jsou mé cíle, kterých chci dosáhnout?
   Proč chci těchto cílů dosáhnout?
· Jsou mé cíle v souladu s hodnotami, které vyznávám?
· Jsem schopen si cíle detailně představit, popsat je nebo kvantifikovat?
· Jaký je můj ideální časový horizont pro dosažení zvolených cílů?
· Co všechno jsem ochoten udělat, abych stanovených cílů dosáhl?
· Jaká rizika jsou spojená s následováním zvolených cílů?
 Jsem ochoten
   nést tato rizika?
· Jsou moje denní návyky a zvyklosti v souladu s určenými cíli?
· Jak souvisí moje aktuální návyky s mým myšlením?
· Jak musím v této souvislosti změnit své životní zvyklosti, 
   abych dosáhl svých cílů?
· Je způsob mého současného myšlení v souladu s mými stanovenými cíli?
· Jaké myšlenky a jaké chování nejsou v souladu s mými sny nebo cíli?
· Jsem ochoten změnit způsob mého přemýšlení nebo své chování,
   abych mohl změnit zaběhlé životní rituály?
· Jaké myšlení a jaké vzorce mohou podpořit dosažení cílů?


Zodpovězení otázek vám ulehčí celá řada vyzkoušených nástrojů, jejichž použití vám kouč vysvětlí v průběhu osobního, či kariérního koučinku a jednotlivých pracovních sezení. Správný kouč vám nic nebude radit. Přinutí vás se potrápit s hledáním správných odpovědí. Přiměje vás si sáhnout na pomyslné dno vašich schopností a nalézt vlastní odpovědnost na osobní cestě za štěstím.

Co je důležité než se rozhodnete pro koučink


Před vlastním rozhodnutím je nezbytné, abyste si ujasnili své osobní (kariérní, manažerské) cíle a zhodnotili sami nebo za pomoci konzultanta, zda-li jsou vaše cíle v souladu s hodnotami a vašimi prioritami a jaký je hlavní důvod, proč svého cíle chcete dosáhnout. Objevíte-li konflikt, nebo nevíte-li proč chcete cíle dosáhnout, nemáte dostatečnou motivaci a neúspěch je v daném případě vysoce pravděpodobný.

Zapomeňte na vše, co se stalo v minulosti i na vlivy svého okolí. Nechcete-li vybočit z davu a nadále dělat to, co ostatní, stěží svých cílů dosáhnete. Je nutné nově „naprogramovat“ svůj mozek na tzv. „kalkulované riziko“, aby byl schopen rozeznávat, co můžete změnou získat a případně co ztratit. Rozdíl mezi pozitivním přínosem pak musí dávat smysl. Chceme-li dosáhnout něčeho výjimečného, musíme být schopni a ochotni nést s tím spojené riziko.

Vaše cíle musí být jasné, jednoduše definované, detailně popsatelné a měřitelné. Musíte být schopni se naučit postupně vizualizovat výsledek ve vašem podvědomí. V průběhu osobního koučinku se naučíte různé techniky, kdy si představíte sami sebe v problematických situacích. Při chápavém vedení konzultanta - kouče se dokážete zbavit bloků a přepíšete si vzorce, které vás brzdí. Pomocí nového chování a vizualizace zrušíte destruktivní mentální procesy a nahradíte je pozitivními. Počítejte s několikaminutovým pravidelným denním tréninkem, který je třeba dodržet.

Jakmile si ujasníte svůj cíl, naučíte se definovat priority a určíte si sami jasnou strategii, abyste se ke svému cíli přiblížili. Kromě akčního plánu je důležitý váš denní tréninkový plán a kroky, kterými se budete ke svému cíli ubírat.

5 kroků v osobním koučinku (základem je jednoduchost a snadné zapamatování):
1) Je třeba znát své slabé stránky. Kde jsou vaše rezervy, váš potenciál a osobní pohled do zrcadla.
2) Zpracování osobní „SWOT“ analýzy. Uvědomte si, že svoji osobnost nezměníte. Koučinkem lze formovat optimální změnu způsobu vašeho chování.
3) Definování cíle – čeho chci dosáhnout, kam chci dojít, jaký výsledek očekávám a jak ho budu měřit, kvantifikace kalkulovaného rizika.
4) Cesta – kam chci dojít, jaký směr zvolím, jak jsem s cílem ztotožněn a vnitřně přesvědčen, jakou strategii a kroky učiním, sebereflexe, změna jako proces.
5) Změna myšlení a zdravé sebevědomí – osvobození se od minulosti, zbavení se myšlenkových bloků, nové dohody, vizualizace úspěchu, relaxační techniky, harmonie vědomí a podvědomí.

Protože se v našem životě neděje nic náhodou a vše má svůj smysl i čas, jste na nejlepší cestě se sami rozhodnout, zda využijete nebo ne možnost vyzkoušet si osobní koučování v praxi.




SWOT ANALÝZA OSOBNÍ, KARIÉRNÍ, PRACOVNÍ 
- Zkuste nejprve ohodnotit sama sebe. Znáte se dobře? Víte, co Vás   
  skutečně baví, naplňuje a uspokojuje? 
- Umíte se dobře prodat? Uvědomte si, že vždy prodáváte sami sebe. 
  Značku „Já, mé znalosti a silné stránky“. 
- Naučte se správně prodávat zejména své silné stránky (Strenghts) 
  a lépe  využívat Vašich příležitostí (Opportunities). 
- Důležité je mít připravený akční plán z hrozeb (Threats) a co můžete 
  udělat, abyste eliminovali působení svých slabých stránek (Weaknesses). 
- Položte si otázku kdo, co, jak a kdy s tím udělám. Stanovte si 3 - 5 
  hlavních cílů, určete si časový plán a kroky, které podniknete. 



 Pokud se rozhodnete vyzkoušet si osobní nebo kariérní koučování v praxi, můžete mne písemně kontaktovat na info@personalistika-navratil.com a sjednat si se mnou schůzku.

Od koučinku se mnou, sestaveného podle vašich potřeb můžete očekávat:
- První informativní schůzku (zdarma) – osobní seznámení, informace
  o cílech a vašem programu, nastavení vlastních priorit, podklady pro
  osobní SWOT analýzu, časový plán, další podrobnosti.
- Předběžný harmonogram schůzek na 1 - 2 měsíce – 2 x 90 minut.
- Telefonické poradenství a zpětné vazby – 1 x týdně 15 – 20 min.
- Telefonická non-stop linka pro akutní poradenství – 24/5.
- Potvrzení ceny a platby za 2 měsíční osobní koučink předem.




pátek 17. května 2013

čtvrtek 16. května 2013

Dočasní trosečníci a supermani za pakatel



Trh práce v Česku zažívá snad nejhorší stagnaci od roku 1990. Nejdelší recese v novodobé české historii ovlivňuje chování zaměstnanců, manažerů, podnikatelů i samotných firem. Reálné mzdy klesají druhým rokem po sobě a nezaměstnanost pomalu, ale jistě přechází do strukturální. Časovaná bomba je odjištěna a tiká. Nepřeháním. Zkuste se zamyslet a rozhlédnout kolem sebe.

Současná vláda a politici nemají účinné řešení ani invence pro podporu smysluplných investic. Plošné škrty, nesmyslné podpůrné programy a daňové balíčky spíše dusí české hospodářství a veřejné finance jsou zralé pro jednotku intenzivní péče. Navíc politikům v české kotlině už unavení voliči přestali důvěřovat. Ani mediální ikona miliardářského mesiáše, snílka a zázračného zachránce z krize dnešní doby - Karla Janečka, ani „podnikatelský guru“ Andrej Babiš a jeho hnutí Ano 2011, manažersky řízené v rámci podpory nejen vlastních projektů, ale především ozdravění politiky, to zatím dosud moc nevytrhli.

Stále větší počet podnikatelů se zdráhá rozvíjet v dané situaci nové projekty a smysluplněji investovat do manažerského nebo zaměstnaneckého rozvoje. Šetří se na všech frontách a „lovci hlav“ se perou na trhu o drobečky, které tu a tam upadnou z firemních rozpočtů.

Řada zkušených seniorních manažerů přišla v období 2009 – 2013 v důsledku restrukturalizací, snižování stavů i nákladů o práci a stali se z nich tzv. „DOČASNÍ TROSEČNÍCI“ – příliš drazí, nebo jak HR specialisté s oblibou označují „překvalifikovaní pro danou pozici“ a zaměstnání. Dočasní trosečníci sice rozšířili potenciální segment „interim manažerů“, ale i zde je projektů poskrovnu. Pochopte, v této složité době jsou drazí a tak se nahradí často mladými, výkonnými, dravějšími, suverénními, ale především „levnými“ manažery nové generace, kteří sice nemají dostatečné zkušenosti v oblasti stabilizace společností a implementace rozvojových plánů, ale jdou do toho a nebojí se. Navíc, to však k dravému mládí patří, dosti často chybí ona nezbytná lidská pokora. "Dočasní trosečníci" v těch lepších případech pracují na sobě, berou menší projekty a žijí z rezerv. Mnoho z nich však trpí a z rozhovorů vím, že někteří pomalu ztrácejí původní víru, případně některé životní nebo pracovní návyky. Aby toho nebylo málo, výrazně roste počet nezaměstnaných absolventů, kteří by měli v praxi realizovat nabyté vědomosti a učit se od kvalitních profesionálů.

V této době, na rozdíl od devadesátých let, nebo prvního desetiletí nového století, rostou nároky jak firem, tak i stále více vystresovaných vrcholových, liniových nebo HR manažerů na potenciální uchazeče. Mají často až neuvěřitelně přehnané a nereálné představy a chtějí „nesehnatelné“ kandidáty, tzv. SUPERMANY ZA PAKATEL. Nejlépe aby kandidát / ka měli do 35 let, 40 je maximum. Superman nesmí býti ničím zatížen, ideálně přes 10 let praxe a hluboké znalosti v řízení lidí a procesů, kontakty, detailní znalost konkurence, přeborník v reportování i v „štíhlém“ řízení, no a znalost dvou jazyků samozřejmostí. Je samozřejmé, že bude kreativní, přizpůsobivý byrokratické kultuře korporace, velmi tvárný, ale schopný přinášet neotřelá řešení, která si v náročném prostředí prosadí. Plat – odpovídající současné situaci, tj. minimálně 60% původního manažera, kterého jsme museli propustit. Zkrátka takový „Captain America“ v českém vydání. Výběrová řízení se navíc vlečou, nároky rostou a kandidáta musí schválit nebo se k němu vyjádřit manažeři v první linii, HR centrály, řada dalších top důležitých manažerů v korporaci a po půl roce výběru jsou všichni, včetně uchazeče tak unaveni, že si nepamatují původní požadavky. Pozitivní začíná být fakt, že osvícenější společnosti si začínají více uvědomovat důležitost investic do vlastních talentů, ale i to, že ani opravdový odborník není supermanem, natož pak superman za pakatel.

Z mnoha stran slýchávám příliš často nové pořekadlo, které se začalo šířit mezi všemi skupinami: „LÉPE UŽ BYLO“. Vidím kolem sebe, že lidé si dokáží vzájemně pomáhat, jsou najednou trochu vnímavější, ale jak ve firmách, tak mimo ně je cítit nedůvěra, ostražitost, bázeň a tím pádem i menší vynalézavost. Vnímám realitu, ale nemohu se smířit s tímto faktem. Hledám pozitivní příležitosti, roste mi počet zákazníků v oblasti kariérního poradenství a koučinku, snažím se nabízet optimální řešení klientům za přijatelnější ceny a znovu se těším, až budu moci ve větší míře prezentovat jako profesionální headhunter skutečným specialistům nabídku nové zajímavé práce za skvělých podmínek.

NAUČTE SE OVLÁDAT SVÉ EMOCE



To hlavní na čem záleží v kariérním postupu, ale i v osobním životě je dle průzkumů emoční inteligence (EQ), neboli schopnost identifikovat a řídit své vlastní emoce a správně ovlivňovat emoce druhých. Lidské dovednosti jsou důležité, ale zdaleka nerozhodují o úspěchu. Jednotlivci, kteří nemají možnost vytvářet efektivní vztahy jsou určeny k nezdaru - bez ohledu na to, jak inteligentní a talentovaní jsou. (Kliknutím na název na obrázku nahoře získáte přístup ke stažení elektronické verze knížky.)


Více informací naleznete také na You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=uJD3O_Z7e5k&list=UUZ_jKBxV_egdC6fzomrevPQ