neděle 25. srpna 2013

Několik rad pro úspěšný přijímací pohovor


Čas věnovaný kvalitní přípravě na příjímací pohovor je  vždy vaší investicí do budoucna. Pokud se připravíte, při pohovoru budete působit sebejistěji, budete moci klást zasvěcené otázky a nezaskočí Vás žádná situace. Následujících pár rad, by Vám tedy mělo napomoci při realizaci pracovního pohovoru a při restartu vaší další úspěšné  kariéry.

1. Základním prvkem je především Vaše neverbální komunikace, a to jak zapůsobíte v prvních dvou až třech minutách setkání.  Vaše gesta, osvojení  si správného postoje a ovládnutí prostoru. Zkuste si domácí trénink před zrcadlem nebo s partnerem či partnerkou. Ruce mějte v klidu na kolenou, nebo na pracovní desce stolu.

2. Vyberte si v místnosti dobrou pozici, je-li to možné. Pracovní pohovory se často konají v zasedačkách nebo ve větších místnostech, kde máte možnost si vybrat místo. Pokud v místnosti není nejlepší světlo, nesedejte si zády k oknu, protože pak vám nemusí být vidět do tváře.

3. Udržujte oční kontakt. Pokud nezvládnete udržovat oční kontakt, budete působit  nejistě a vyhýbavě. Pokud budete na personalistu naopak moc zírat, můžete znejistit třeba jeho, nebo mu to začne být nepříjemné. Pokud se odhodláte k přímému očnímu kontaktu, doporučuji jej opět postupně natrénovat, abyste působili při vlastním pohovoru přirozeně.

4. Nehrajte si s věcmi. Nehrajte si při pohovoru s věcmi, které se vám dostanou do ruky. Rušíte tím zbytečně soustředění Vaše i druhých a  budete působit rušivě.

5. Zrcadlete chování  svého protějšku. Zrcadlení je chování, kdy člověk napodobuje v rámci vzájemné interakce chování druhého.  Je vhodné, aby bylo spontánní  a značí, že lidé jsou dobře sladění. Přizpůsobte se tedy řeči těla své protistrany. Buďte však vždy přirození a sami sebou.

6. Nastudujte si informace o klientovi ze všech dostupných zdrojů. Pro váš úspěch je žádoucí se na společnost informovat předem. Možností a zdrojů je nespočet, záleží jen na Vás, do jaké hloubky chcete jít. Ty skuteční profesionálové, ale neponechají nic náhodě.

7. Podání ruky. První dojem je důležitým aspektem našeho vystoupení. Takže si ho nepokazte hned na začátku. Nedrťte svůj protějšek, ale „leklá ryba“ rozhodně nezapůsobí, stejně jako zpocená dlaň. Pohled do očí, krátký pevný stisk je dostatečný pro každý začátek. Nezapomeňte na úsměv.

8. Uvolněte se, prosím. Přes všechno výše řečné platí, že i kdybyste si osvojili nejskvělejší vystupování, bude vám to k ničemu, pokud budete nervózní. Pokud k této situaci dojde, představte si něco žertovného. Před vstupem do místnosti a vlastním pohovorem už na nic nemyslete. Zklidněte se, zaměřte se na své dýchání a několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte. Uvolníte se a můžete začít.

9. Zajímejte se o pracovní místo. Pozor, zaměstnavatel vždy hledá pracovníky, kteří mají předchozí zkušenosti a mohou přispět k rozvoji společnosti. Je však důležité znát něco ze „zákulisí“ firmy. Zjistěte si předem jakou má společnost firemní kulturu a co případně o firmě říkají její zaměstnanci. Klaďte vhodné otázky na pohovoru, týkající se dané pozice a pracovní náplně. Při prvním setkání doporučujeme vynechat otázky na plat.

10. Závěrečné hodnocení. Poděkujte za pohovor. Nebojte se zeptat jak jste zapůsobil a jaký bude další postup ve výběrovém řízení. Vyjadřujte se vždy pozitivně a dejte najevo svoji připravenost na další jednání. Usmějte se při rozloučení. Vaše hodnocení i Vaše dojmy si zapište, protože to personalistu bude zajímat. Podejte mu nejlépe následující den zpětnou vazbu z pohovoru, nebo ji zašlete e-mailem.


Uvědomte si, to podstatné pro Váš spokojený život je být sám sebou. Netvrďte, že něco umíte, když to není pravda, ale na druhé straně nezapomínejte, že na pohovoru se musíte prodat. Personalista nebo manažer, který s vámi rozhovor vede je také jen člověk, který má úplně jiné vzdělání a na Vás se řadu věcí  za chodu učí. Takže vzhůru na pohovor a berte živost s humorem.


středa 21. srpna 2013

Active Research & Recruitment of managers and top specialists


At Personal & Management Consulting I provide services to companies, mainly in the Czech Republic and Slovakia, making hires at middle and upper management levels at 65 -70% of the  cost of using contingent or retained agencies. You pay agreed fixed fee.  Most of my clients see direct benefits and special service over traditional agencies.

The benefits of working with me include:
1)         Speed &  Ethics. I am open, constructive and practical 
            type of consultant.
2)         Multicultural Experience and Know-How. 25 years of 
            experience with multinational Companies.
3)         Focused on Results, Quality and Client´s Success in all my
            activities.
4)         Affordable Price and Reliable Project Execution.
5)         Large collection of recruiting tools and resources.  
            Thousands of contacts with email addresses, phone numbers
            and references.

There is no reason to pay 30-50% per annual salary for any candidate.   Personal & Management Consulting and Headhunting services are especially beneficial for companies with the need for multiple hires, or a single executive level search.


Contact me directly if you have a need for research or recruiting in the Czech republic and Slovakia through e-mail: ol.navratil@gmail.com or at http://www.personalandmanagementconsulting.com/For-Companies

středa 26. června 2013

JAK BÝT ÚSPĚŠNÝ V HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ


Nabídka kariérního poradenství pro jednotlivce

Úvodní setkání rozhovor ZDARMA
Podpora při hledání zaměstnání
Životopis na 100% a motivační dopis
Osobní SWOT analýza a identifikace Vašich skutečných předností
Kde hledat zaměstnání a jak postupovat
Jak úspěšně absolvovat přijímací pohovor
Jak absolvovat  Assessment Centrum bez stresu
Vyjednávání o mzdě
Proč jsou důležité Vaše reference
  

Kariérní poradenství je Vaše jistá investice s rychlou návratností:
- Naučíte se rozpoznat co chce Váš budoucí zaměstnavatel.
- Spočítejte si, kolik peněz získáte, když najdete zaměstnání dříve než za 3 – 6
  měsíců.
- Co pro Vás může znamenat vyjednání o několik tisíc vyššího měsíčního platu.
- Vy získáte to nejvhodnější zaměstnání a mým úkolem je Vám pomoci vyhrát
   výběrová řízení.

Podpora při hledání zaměstnání

Máte napsaný životopis, reagujete na inzerované pozice, podáváte výborné výkony u pohovorů, ale přesto zaměstnání nepřichází?

Při osobní konzultaci s Vámi společně zanalyzujeme Vaše kroky a postupy v minulosti a nalezneme řešení na Váš úspěch. Poradím Vám tak, aby se situace příště obrátila ve Váš prospěch a Vy jste získali vysněné zaměstnání. Podpora se dá také využít jako vyhodnocení aktivit uchazeče za uplynulé období a příprava plánu při vyhledávání na další období.

Využijte této služby k přípravě před konkrétními pohovory, které jsou pro Vás velmi důležité. Cílem úvodního rozhovoru je podívat se na Vaši současnou pracovní kariéru, Vaše profesní cíle a najít společně recept na úspěch do budoucna.

Podíváme se společně na:
- Vaše silné a slabé stránky.
- Osobnostní charakteristiky.
- Vypracujeme si osobní kariérní SWOT analýzu.
- Dovednosti, schopnosti a profesní zkušenosti.
- Možnosti případné profesní změny, ev. rekvalifikace a/nebo relokace.
- Vaše osobní motivační faktory pro budoucí profesní kariéru i spokojený
   osobní život.
- Seznam Vašich osobních i profesních cílů.
- Rozebereme schopnost sebereflexe a faktory úspěchu.

Výsledkem pohovoru a následného kariérního poradenství je realistické zhodnocení Vašeho celkového potenciálu ve vztahu k nabízeným nebo hledaným pracovním pozicím na lokálním i mezinárodním pracovním trhu. 

Získáte velmi důležitou zpětnou vazbu na Vaši osobnost, profesní zkušenosti a potenciál.

Sami se naučíte najít příležitosti a rychlou možnost uplatnění Vašich odborných znalostí z pohledu současného trhu práce a Vašeho mzdového očekávání.


Čeká Vás důležitý pohovor a s ním spojené Assessment Centrum (AC), nebo psychotesty, které jste ještě nikdy neabsolvovali, nebo jste nebyli v předchozím případě úspěšní?

Nic nevzdávejte a nebojte se. Po absolvování přípravy Vás čeká úspěch i nabytá sebedůvěra.
Poznáte cíle, organizaci, formy a metody psychotestů i různých assessment center.
Prozradím Vám, co se od Vás očekává a co hodnotitelé pro své klienty hodnotí.

Časová náročnost: 1 - 2 hodiny v průběhu dvou individuálních setkání.

Hodina školení stojí 1.900,- Kč bez DPH (2.300- Kč s DPH). Pro nové individuální klienty poskytuji vždy 10% slevu na druhou a další konzultační hodiny. Rozsah a druh služby závisí jen na Vašem Výběru. 

Chcete-li mít konzultace formou kurzu a cenově výhodnější? Domluvte se se svými známými a můžete získat dvouhodinové školení pro všechny až s 30% slevou. Minimální počet účastníků kurzu je 5 osob. Podmínkou je zaslání společné objednávky a úhrada kurzovného 7 dní před dohodnutým termínem kurzu.

V případě Vašeho zájmu pište na: info@personalistika-navratil.com a uveďte prosím Vaši nezávaznou představu, o kolika hodinách a jakých službách uvažujete. Do předmětu emailu uveďte "Jak být úspěšný v hledání zaměstnání".

čtvrtek 6. června 2013

VYUŽIJTE ZAVÁDĚCÍ SLEVU 10% na využití služeb konzultanta Personálního a manažerského poradenství



POSKYTOVANÉ SLUŽBY A ODBORNÉ PORADENSTVÍ :
· Profesionální výběr vrcholových manažerů
· Vyhledávání talentovaných specialistů 
· Headhunting členů představenstev 
· Kariérní poradenství a koučink pro firmy i jednotlivce
· Manažerský rozvoj – Talent management
· Optimalizace firemních struktur a lidských zdrojů
· Trénink a školení v oblasti osobního rozvoje
· Služby a poradenství v oblasti profesního rozvoje
· Obsazování manažerů pro řízení změn
· Outplacement při snižování stavu zaměstnanců

KONTAKTY:
Mobile: (+420) 603 342 598 

úterý 21. května 2013

OSOBNÍ SWOT ANALÝZA JAKO ZÁKLAD KOUČINKU A SEBEKOUČOVÁNÍ


V průběhu života procházíme všichni různými etapami, kdy se nám mohou naše přání, priority a cíle měnit. Je to přirozené a na uvedené změny působí řada jak vnějších, tak i vnitřních faktorů. Téměř každý člověk se setká ve svém životě se situací, kdy o sobě zapochybuje, vidí sebe, svoji osobní nebo společenskou situaci, své dosažené výsledky nebo výkony v negativním světle. Tento mentální postoj trvá různě dlouho a někdy může negativně ovlivnit naši psychiku, určité oblasti našeho života, mezilidské vztahy, profesní výkonnost nebo zdraví. 



Koučování se vedle psychoterapie stává součástí moderní doby, která nás všeobecně klade stále vyšší osobní nebo pracovní nároky. Pod tímto tlakem si někdy potřebujeme ujasnit priority, hodnoty, cíle a případné konflikty mezi nimi. Kouče mají dnes nejen vrcholoví sportovci, top manažeři, různí podnikatelé nebo mediální hvězdy, ale v řadě případů i lidé, kteří potřebují odhalit své rezervy nebo potenciál pro harmonický a naplněný osobní život.



Pokud chcete spolupracovat s koučem, zkuste si nejprve najít odpovědi na následující otázky:
· Chci něco konkrétního změnit? Co je to. Proč to chci změnit?
· Jsem to opravdu já, kdo to chce změnit, nebo mne do toho tlačí
   mé okolí?
· Jaké jsou mé životní hodnoty?
· Jaké jsou mé cíle, kterých chci dosáhnout?
   Proč chci těchto cílů dosáhnout?
· Jsou mé cíle v souladu s hodnotami, které vyznávám?
· Jsem schopen si cíle detailně představit, popsat je nebo kvantifikovat?
· Jaký je můj ideální časový horizont pro dosažení zvolených cílů?
· Co všechno jsem ochoten udělat, abych stanovených cílů dosáhl?
· Jaká rizika jsou spojená s následováním zvolených cílů?
 Jsem ochoten
   nést tato rizika?
· Jsou moje denní návyky a zvyklosti v souladu s určenými cíli?
· Jak souvisí moje aktuální návyky s mým myšlením?
· Jak musím v této souvislosti změnit své životní zvyklosti, 
   abych dosáhl svých cílů?
· Je způsob mého současného myšlení v souladu s mými stanovenými cíli?
· Jaké myšlenky a jaké chování nejsou v souladu s mými sny nebo cíli?
· Jsem ochoten změnit způsob mého přemýšlení nebo své chování,
   abych mohl změnit zaběhlé životní rituály?
· Jaké myšlení a jaké vzorce mohou podpořit dosažení cílů?


Zodpovězení otázek vám ulehčí celá řada vyzkoušených nástrojů, jejichž použití vám kouč vysvětlí v průběhu osobního, či kariérního koučinku a jednotlivých pracovních sezení. Správný kouč vám nic nebude radit. Přinutí vás se potrápit s hledáním správných odpovědí. Přiměje vás si sáhnout na pomyslné dno vašich schopností a nalézt vlastní odpovědnost na osobní cestě za štěstím.

Co je důležité než se rozhodnete pro koučink


Před vlastním rozhodnutím je nezbytné, abyste si ujasnili své osobní (kariérní, manažerské) cíle a zhodnotili sami nebo za pomoci konzultanta, zda-li jsou vaše cíle v souladu s hodnotami a vašimi prioritami a jaký je hlavní důvod, proč svého cíle chcete dosáhnout. Objevíte-li konflikt, nebo nevíte-li proč chcete cíle dosáhnout, nemáte dostatečnou motivaci a neúspěch je v daném případě vysoce pravděpodobný.

Zapomeňte na vše, co se stalo v minulosti i na vlivy svého okolí. Nechcete-li vybočit z davu a nadále dělat to, co ostatní, stěží svých cílů dosáhnete. Je nutné nově „naprogramovat“ svůj mozek na tzv. „kalkulované riziko“, aby byl schopen rozeznávat, co můžete změnou získat a případně co ztratit. Rozdíl mezi pozitivním přínosem pak musí dávat smysl. Chceme-li dosáhnout něčeho výjimečného, musíme být schopni a ochotni nést s tím spojené riziko.

Vaše cíle musí být jasné, jednoduše definované, detailně popsatelné a měřitelné. Musíte být schopni se naučit postupně vizualizovat výsledek ve vašem podvědomí. V průběhu osobního koučinku se naučíte různé techniky, kdy si představíte sami sebe v problematických situacích. Při chápavém vedení konzultanta - kouče se dokážete zbavit bloků a přepíšete si vzorce, které vás brzdí. Pomocí nového chování a vizualizace zrušíte destruktivní mentální procesy a nahradíte je pozitivními. Počítejte s několikaminutovým pravidelným denním tréninkem, který je třeba dodržet.

Jakmile si ujasníte svůj cíl, naučíte se definovat priority a určíte si sami jasnou strategii, abyste se ke svému cíli přiblížili. Kromě akčního plánu je důležitý váš denní tréninkový plán a kroky, kterými se budete ke svému cíli ubírat.

5 kroků v osobním koučinku (základem je jednoduchost a snadné zapamatování):
1) Je třeba znát své slabé stránky. Kde jsou vaše rezervy, váš potenciál a osobní pohled do zrcadla.
2) Zpracování osobní „SWOT“ analýzy. Uvědomte si, že svoji osobnost nezměníte. Koučinkem lze formovat optimální změnu způsobu vašeho chování.
3) Definování cíle – čeho chci dosáhnout, kam chci dojít, jaký výsledek očekávám a jak ho budu měřit, kvantifikace kalkulovaného rizika.
4) Cesta – kam chci dojít, jaký směr zvolím, jak jsem s cílem ztotožněn a vnitřně přesvědčen, jakou strategii a kroky učiním, sebereflexe, změna jako proces.
5) Změna myšlení a zdravé sebevědomí – osvobození se od minulosti, zbavení se myšlenkových bloků, nové dohody, vizualizace úspěchu, relaxační techniky, harmonie vědomí a podvědomí.

Protože se v našem životě neděje nic náhodou a vše má svůj smysl i čas, jste na nejlepší cestě se sami rozhodnout, zda využijete nebo ne možnost vyzkoušet si osobní koučování v praxi.




SWOT ANALÝZA OSOBNÍ, KARIÉRNÍ, PRACOVNÍ 
- Zkuste nejprve ohodnotit sama sebe. Znáte se dobře? Víte, co Vás   
  skutečně baví, naplňuje a uspokojuje? 
- Umíte se dobře prodat? Uvědomte si, že vždy prodáváte sami sebe. 
  Značku „Já, mé znalosti a silné stránky“. 
- Naučte se správně prodávat zejména své silné stránky (Strenghts) 
  a lépe  využívat Vašich příležitostí (Opportunities). 
- Důležité je mít připravený akční plán z hrozeb (Threats) a co můžete 
  udělat, abyste eliminovali působení svých slabých stránek (Weaknesses). 
- Položte si otázku kdo, co, jak a kdy s tím udělám. Stanovte si 3 - 5 
  hlavních cílů, určete si časový plán a kroky, které podniknete. 



 Pokud se rozhodnete vyzkoušet si osobní nebo kariérní koučování v praxi, můžete mne písemně kontaktovat na info@personalistika-navratil.com a sjednat si se mnou schůzku.

Od koučinku se mnou, sestaveného podle vašich potřeb můžete očekávat:
- První informativní schůzku (zdarma) – osobní seznámení, informace
  o cílech a vašem programu, nastavení vlastních priorit, podklady pro
  osobní SWOT analýzu, časový plán, další podrobnosti.
- Předběžný harmonogram schůzek na 1 - 2 měsíce – 2 x 90 minut.
- Telefonické poradenství a zpětné vazby – 1 x týdně 15 – 20 min.
- Telefonická non-stop linka pro akutní poradenství – 24/5.
- Potvrzení ceny a platby za 2 měsíční osobní koučink předem.




pátek 17. května 2013

TWO THINGS DEFINE YOU


Dvě věci vás mohou charakterizovat.
Vaše trpělivost v období, kdy nemáte nic
 a váš postoj, když máte vše.