MŮJ PŘÍBĚH
Narodil jsem se v roce 1960 v Brně, které je
stále městem mému srdci nejbližší a velmi rád se sem vracím. Do svých patnácti
let jsem více než polovinu dětství strávil s rodiči v arabských
zemích, kde můj otec přednášel na technické univerzitě. Možnost žít
v zahraničí, poznat jiné světy bezesporu ovlivnila některá má další
životní rozhodnutí. V této době jsem se hodně věnoval sportu, ke kterému
mě vedl můj otec. Chytla mě lehká atletika, tenis a vzhledem k pobytu
v subtropech mě nadchlo zejména plavání, kterému jsem se až do sedmnácti
let věnoval závodně. Měl jsem však celou řadu další zájmů – studium jazyků, zájem
o historii, četbu. Miloval jsem cestování, poznávání nových míst a různých
kulturních tradic. K rozvoji v oblasti humanitní můj zájem
podněcovala zejména matka. Teprve daleko později, v dospělosti jsem si
uvědomil, jak šťastné a bohaté na prožitky bylo mé dětství, za což jsem svým
oběma rodičům nesmírně vděčný.
STUDIUM
V patnácti letech jsem měl svůj sen. Cestovat,
poznat a navštívit všechny země Evropy, poznat Ameriku, být samostatný a něco dokázat. V době, kdy jsem se rozhodoval o studiu
proto zvítězila obchodní akademie, která mi připadala jako nejpraktičtější. Vystudoval jsem obor zahraniční obchod a
následně Vysokou školu ekonomickou ve stejném oboru. Na obchodní fakultě jsem
promoval v roce 1983 mezi nejlepšími v ročníku.
Jak na střední, tak i vysoké škole jsem měl štěstí na
několik výborných pedagogů z tzv. „staré školy“. Nechtěli totiž jen
nesmyslné biflování, ale vlastní přínos od studentů a pochopení
souvislostí. Kromě celé řady odborných
praxí – v bankách, účetních odděleních výrobních firem, na veletrzích a
v podnicích zahraničního obchodu jsem o víkendech a téměř každé prázdniny
chodil dobrovolně na brigády. Jednak jsem chtěl poznat rozdílná prostředí,
naučit se něco nového a v neposlední řadě mít přivýdělek. Pracoval jsem u lisu při výrobě „Gola“ klíčů,
v konzervárně, v pekárnách, v krematoriu při úpravě zemřelých, na sběru ovoce, v zemědělském družstvu o žních,
v Zetoru v montovně traktorů, jako umývač oken, chmelové a bramborové
brigády nepočítaje. Při studiu na vysoké škole vzhledem k poměrně
omezenému kapesnému od rodičů jsem hledal možnost dalšího přivýdělku. Kromě
prospěchového stipendia jsem pracoval jako pomocná vědecká síla a využíval
nadále možností různých krátkodobých brigád. Ve druhém ročníku se mi naskytla
skvělá příležitost. Přes kamaráda jsme dostali zakázku na noční úklid
restaurací v jednom z tehdy nejluxusnějších hotelů v Praze. Později, kromě
úklidu, přibyla možnost občas zaskočit i jako číšník. Výdělek až dva tisíce
měsíčně byl na osmdesátá léta pro studenta luxusem. Jako svůj koníček jsem měl i
nadále jazyky a studium práva a psychologie. V této době jsem se poprvé
seznámil s tehdy nedostupnou literaturou v oblasti osobního rozvoje
od Dalea Carnegiho, která mne nadchla a dodnes se k ní vracím.
Své odborné vzdělání jsem v roce 1991 završil formou
postgraduálního studia na European Business School v italské Parmě
získáním titulu Master (MBA) v oblasti International Marketing &
Entrepreneurship.
PRACOVNÍ A MANAŽERSKÉ
ZKUŠENOSTI
PZO a Ministerstvo zahraničního obchodu
Po absolvování vojenské základní služby
jsem svoji pracovní kariéru zahájil v roce 1984 v podniku
zahraničního obchodu Omnipol jako obchodní referent v investičních
celcích. Poměrně rychle jsem se vypracoval na pozici vedoucího obchodního
referenta a v roce 1988 jsem přešel na Ministerstvo zahraničního obchodu,
kde jsem dostal ve svých 29 letech nabídku pracovat jako obchodní delegát
zastupující strojírenské podniky zahraničního obchodu na obchodním oddělení
v New Yorku, kam jsem počátkem roku 1989 odjel. Práce v zahraničí pro
mne byla získávání nových obchodních zkušeností a především velkou školou
života. Po návratu z USA v roce 1991 jsem se rozhodoval, zda-li se dám na
dráhu podnikání nebo zvolím korporátní zkušenosti.
Po absolvování nadstavbového studia na
European Business School jsem věděl, že svůj další profesionální rozvoj
směřovat do oblasti obchodu v nějaké větší nadnárodní společnosti.
Devadesátá léta plná nových změn a nástup cizích firem jsem viděl jako velkou
příležitost.
Rothmans of Pall Mall
Od listopadu 1991, kdy jsem dostal ve
výběrovém řízení nabídku od generálního ředitele společnosti Rothmans of Pall
Mall, Tima van der Merwe, jsem se podílel na založení pobočky v České
republice. Od května 1992 jsem působil na pozici obchodního manažera a od roku
1993 jako obchodní a marketingový
ředitel společnosti. V roce
1992 jsem absolvoval tříměsíční pracovní stáž v Anglii. Nejprve
v centrále společnosti, v Aylesbury, nedaleko Londýna a následně 2
měsíce v Manchesteru. Zde jsem měl možnost se poprvé setkat
s mentoringem a koučinkem. Pod vedením zkušeného kouče Mika Cocrofta jsem byl koučován především v oblasti
rozvoje obchodních dovedností a tréninku obchodních zástupců. Po návratu
z Velké Británie jsem dostal na zodpovědnost vytvoření, organizaci, řízení
obchodního úseku, merchandising, rozvoj propagačních aktivit společnosti a
trénink obchodních zástupců. Postupně se mnou řízený tým rozrostl na 3
regionální manažery, 1 KAM a 21 zástupců. Byl to fantastický tým. Naše heslo
bylo „work hard, play hard“. Podařilo se
nám dosahovat v té době ročních nárůstů obratu v průměru o 150% a navýšit distribuční podíl z 28% na
60%. Z prvotního obratu přes
distributory (1992) ve výši 200 mil. Kč náš obchodní tým dosáhl obratu ve výši 750
mil. Kč v polovině roku 1995, kdy
jsem se rozhodl odejít.
Ve společnosti Rothmans jsem zažil
profesně krásné období všeobecného rozvoje. Rok 1993 byl pro mne přelomový ze
dvou důvodů. V profesionálním životě jsem dosáhl ve svých 33 letech pozice
obchodního ředitele a vydělal jsem svůj první milion. V osobním životě
jsem pak zažil velkou ztrátu. V březnu toho roku mi tragicky zemřela moje
žena a ze dne na den jsem zůstal sám s naší osmiletou dcerou. Musel jsem
řešit novou situaci a prožil jsem složité roční období. Začal jsem se více
zajímat o psychologii, učil jsem se nové poznatky v oblasti kineziologie, esoteriky, poprvé jsem se blíže seznámil s kognitivně behaviorální metodou
psychologie a meditačních technik. Dnes jsem přesvědčen, že poznatky
v těchto oblastech mi velmi pomohly překonat celou řadu překážek a
problémů, kterým jsem musel čelit. S péčí o moji dceru mi nakonec pomohli
mí rodiče, neboť systém „baby siters“ nefungoval optimálně.
Během následujícího roku jsem postupně
usilovnou prací na sobě i ve firmě překonal psychickou zátěž a uvědomil jsem
si, že v pracovním životě motivují člověka úplně stejné emoce, myšlenky a
pocity, jaké jsou hybnou silou v jeho životě osobním.
AVON Cosmetics
V druhém čtvrtletí 1995 jsem
dostal nabídku od společnosti Avon Cosmetics pracovat jako obchodní ředitel pro
Českou a Slovenskou republiku. Měl jsem na starosti řízení obchodního úseku,
oddělení podpory prodeje a zákaznického oddělení. Vedl jsem a trénoval pět
manažerek a 50 regionálních vedoucích. Během dvou let se podařilo navýšit
prodeje ze 720 milionů na 900 mil. Kč. V Avonu jsem se podruhé, opět ve
Velké Británii, ale tentokrát ve Skotsku, setkal na mé měsíční stáži
s osobní koučkou Sheonaid McGee. Tato skvělá dáma mne koučovala
v oblasti vedení lidí a manažerských dovednostech. Následně po dobu
přibližně půl roku pak její koučink pokračoval „na dálku“. Po dvou letech práce v Avonu došlo
k určité změně korporátní strategie a muži na vrcholových postech dostávali
najevo, že nejsou žádoucí. Vzhledem k zaměření firmy a 90% zastoupením žen
jsem brzy pochopil tlaky a rozhodl se sám pro změnu. Z Avonu jsem si po více než dvou letech odnášel
skvělé zkušenosti v rozvoji přímého prodeje, tréninku prodejních
dovedností a budování kosmetických značek. Co se mého osobního života týká,
seznámil jsem se zde s mojí druhou ženou, která se mi stala velkou životní
oporou.
Nova Centrum
V červenci 1997 jsem dostal
nabídku od předsedy představenstva společnosti Nova Centrum, a.s. abych se
zapojil jako obchodní ředitel do vedení projektu akvizice minerálních vod, revitalizace
výroby a prodeje. Kontrakt byl zajímavou výzvou a limitovaný na období dvou
let. Podařilo se mi vytvořit relativně
malý, ale výkonný tým v obchodním úseku a během dvouletého období
dosáhnout 300% nárůstu obratu (250 mil Kč). Měl jsem možnost se hlouběji
seznámit s výrobní problematikou a optimalizací výrobních nákladů. Velmi
úzce jsem spolupracoval s výrobním ředitelem a nákupním úsekem. Osobně
jsem se podílel na rozvoji výrobkové strategie, marketingových aktivit,
vytvoření nového image značky, který je používán dodnes a na zavedení podpory prodeje
značky KORUNNÍ minerálky. Vzhledem k dvouletému kontraktu a změnám, které
probíhaly ve struktuře majitelů společnosti jsem neměl chuť prodlužovat své
působení v této ryze české společnosti. Měl jsem jasno, že chci zpět do
cizí společnosti a jeden z mých cílů byla oblast B2B.
Royal Vendors
V polovině roku 1999 jsem byl
osloven headhunterskou společností a na základě výběrového řízení přijal
zajímavou nabídku na pozici Obchodního manažera pro Evropu u středně velké americké společnosti Royal Vendors, jejíž
sídlo je v Západní Virgínii. Tato pozice byla nová, nezahrnovala
v sobě rozsáhlé vedení podřízených, ale spíše vyjednávání na různých
úrovních, rozvoj kontaktů a prodeje
v půlce Evropy. Jako bonus byl mimořádně zajímavý systém odměňování,
vykoupený prokazatelnými výsledky a 80% času věnovaného pracovním cestám a
jednáním po Evropě. Dnes musím přiznat, že společnost obchodní pozice
přeplácela a neměla zcela zmapován systém odměňování a platů. V době konce
devadesátých let, plné optimismu, hospodářského rozvoje, obsazování nových
východních trhů, relativního nedostatku kvalitních lokálních profesionálů firmy
při získávání odborníků všeobecně přeplácely.
Absolvoval
jsem měsíční intenzivní trénink technických dovedností přímo ve výrobní
centrále v USA. Po návratu mým úkolem bylo vybudování odbytových cest a
prodej výrobků společnosti Royal Vendors (prodejní automaty) v České republice,
Slovensku, Polsku, Maďarsku, Slovinsku, Ukraině, Španělsku, Turecku, Řecku,
Švýcarsku a Skandinávii na základě smlouvy o výhradním obchodním zastoupení.
Musel jsem rychle vybudovat a rozvíjet tým technických manažerů a distributorů.
Byl jsem tak trochu „sám voják v poli“, který je osobně zodpovědný za přímé
prodeje klíčovým zákazníkům, včetně školení a tréninku prodejního i technických
týmů v oblasti nápojových automatů a řízení poprodejní služby
v oblasti dodávek náhradních dílů. V této době mi velmi pomohly
zkušenosti z předchozího koučinku i vlastní praxe z trénování a
školení prodejního týmu. Během dvou let
jsem z původního obratu cca 1 mil. USD dosáhl obratu 28 mil USD. Kromě
České republiky, Slovenska a Maďarska, kde jsem prodával přímo „bottlerům“ (Coca-Cola,
Pepsi-Cola), se mi podařilo vytvořit samostatnou distributorskou síť
v Polsku, Španělsku, Švýcarsku, Norsku a Švédsku. I přes mimořádně silnou
konkurenci dvou zavedených japonských a jedné německé společnosti byly otevřené
dveře pro podpis smluv s distributory v Ukraině, Slovinsku, Řecku a
Turecku. V roce 2001 po zavedení Eura se Royal Vendors dostala do potíží
s investicemi do mincovníků v západní Evropě, došlo ke stagnaci
odbytu v důležité oblasti Jižní Ameriky a nastoupilo nové vedení. Ze
strany majitelů společnosti bylo rozhodnuto omezit operace v mém regionu,
následně i ve zbytku Evropy a oblasti Asia-Pacific a soustředit se plně na
majoritní mezi americký trh. Můj americký šéf si se mnou sjednal schůzku na
Frankfurtském letišti, kde jsme se po „neformálním přátelském“ rozhovoru a
poplácání po zádech domluvili na ukončení spolupráce. Během následujících dvou
měsíců jsem se věnoval uzavření lokálních meziskladů, kanceláře a převedení
všech aktivit na distributory. Tříměsíční odstupné bylo příjemné a další
ušetřený milion z bonusů jsem investoval do nákupu pozemků za Prahou.
Vlastně se mi splnil i jeden z mých snů a cílů z raných dob mého
mládí. Po skončení práce ve společnosti Royal Vendors v červenci 2001 jsem
spočítal, že (včetně dovolených) jsem kromě Albánie, Portugalska, Belgie,
Lucemburska a Dánska navštívil všechny zbývající země Evropy.
Zepter International
Po výběrovém řízení a nabídce od
tehdejšího generálního ředitele a dnešního více prezidenta společnosti, pana
Reljana, jsem v září 2001 nastoupil jako obchodní ředitel nově vytvořené
samostatné divize Cosmetics & Luxury pro Českou republiku. Po prvotním šoku
po nástupu jsem vůbec neočekával, že v této společnosti strávím
následujících 9 let svého profesionálního působení. Dostal jsem na starost
vybudování nového projektu Zepter kosmetiky, který společnost v rámci své
struktury několikrát neúspěšně zkoušela. Předchozích několik manažerů
v období dvou let pohořelo. Mojí velkou výhodou byly zkušenosti
z Avonu, praxe v oblasti budování značky, znalosti specifik B2B
prodejů, snaha nevzdat se a touha po realizaci.
Během prvních tří let jsem musel
vybudovat samostatnou síť přímého prodeje kosmetiky v Čechách, získat a
motivovat pro spolupráci 12 regionálních manažerek a přesvědčit mezinárodního
ředitele marketingu o smysluplnosti koncepce. Vytvořil jsem řadu školících
materiálů a manuálů, které se úspěšně ujaly v tréninku jak manažerů, tak i
obchodních zástupců přímého prodeje kosmetiky. Za toto období se podařilo
navýšit našemu týmu prodej o 261% při stávajícím, ne zcela funkčním systému
odměňování.
Jako odměna a uznání ze strany
prezidenta společnosti následovala nabídka na převzetí a krizový management
programu Cosmetics & Luxury na pozici divizní brand GŘ C&L Rusko se sídlem v Moskvě. Tato
divize byla v rozpadu a hluboké ztrátě. V říjnu 2004 jsem odjel do
Ruska a opět začal budovat celý tým od asistentky, přes brand manažerku,
obchodního ředitele až po získání obchodních manažerek a manažerů v 11
regionálních pobočkách a následné vybudování sítě ve 120 oblastech Ruské
federace. Během roku a půl, se super týmem mladých a nadšených lidí, jsme
vybudovali obchodní sítˇ se strukturou 7.500 manažerů a reprezentantů. Z původního obratu 2 mil. Euro jsme
dosáhli rekordního nárůstu obratu přes 20 mil. EUR. V roce 2005 jsem byl
na mezinárodní konferenci poprvé oceněn prezidentem společnosti Zepter jako
nejlepší národní divizní ředitel společně s řadou dalších členů mého týmu.
Rothmans a tým Zepter Rusko byl dva nejlepší obchodní týmy mého života a
s mnoha bývalými kolegy se dodnes stýkáme.
Následovala nabídka od prezidenta
společnosti na pozici mezinárodní brand ředitel Cosmetics & Luxury Zepter
International, kterou jsem začal zastávat od října 2010 a souběžně předával
vedení divize v Rusku svému nástupci. Bylo to „bláznivé období“, kdy jsem
svoji rodinu viděl jednou za dva měsíce na tři dny. Zbytek času jsem trávil
mezi Moskvou, Milánem, kde byla centrála marketingu, výrobou ve Švýcarsku,
Prahou, Kievem, Varšavou, Bělehradem, Bratislavou a dalšími městy východní
Evropy. Má odpovědnost spočívala v řízení mezinárodní obchodní a marketingové
strategie, rozpočtu, vývoji nových produktů pro 25 hlavních zemích. V rámci
konceptu „štíhlé struktury řízení“ o minimálním počtu lidí mezi mé povinnosti
spadal rovněž rozvoj, koordinace a řízení mezinárodních tréninkových aktivit, koordinace
logistiky, včetně jednání s hlavními dodavateli. Po stránce obchodní a
P&L jsem řídil generální ředitele, brand ředitele divizí Cosmetics & Luxury
včetně pěti mezinárodních manažerů. V následujících třech letech jsem měl
možnost prožít asi nejnáročnější, ale též nejúspěšnější období v mé
profesionální kariéře. 3 roky po sobě se naší mezinárodní divizi podařilo jako
jediné ze čtyř samostatných divizí Zepter 100% splnění mezinárodního plánu
prodejů. 240% růst prodejů od roku
2005, vývoj a zavedení 275 nových kosmetických produktů včetně úspěšné aplikace
25 mezinárodních prioritních projektů v hlavních Zepter státech byly
obrovským manažerským úspěchem, na který jsem se vší pokorou opravdu hrdý.
Druhou stranou mince ale byl téměř neexistující osobní život - 14 dní v měsíci jsem strávil na
zahraničních cestách, odloučen od rodiny. Odměnou mi mohlo být, že jen málokdo v dnešní
době má možnost se podílet na zavedení tolika nových produktů a prosazení koncepce,
která je úspěšná. Dvakrát po sobě, v letech 2006 a 2007, jsem převzal ocenění
prezidenta společnosti jako nejlepší mezinárodní Brand ředitel. Koncem roku
2008 jsem prožil téměř stav vyhoření, přepracování a můj vnitřní hlas i fyzické
pocity mého těla volaly po změně.
Podal jsem výpověď, ale nakonec se nechal přesvědčit ze
strany více prezidenta společnosti, abych se ujal krizového řízení společnosti
Zepter International Česká republika, kde odvolali bývalého generálního
ředitele. Dnes už vím, že to byla chyba, ale jak se říká „nechal jsem se
ukecat“. Od ledna 2009 jsem se tedy znovu vrhnul do řízení veškerých aktivit
Zepter ČR (4 divize, 120 zaměstnanců, více než 3.500 manažerů a reprezentantů
přímého prodeje). Za období 7 měsíců byla provedena stabilizace společnosti,
navrácení procesního modelu, dosažen 10% nárůst prodejů ve srovnání
s rokem 2008 i přes finanční recesi v ČR. Vzhledem ke změně atmosféry
v celé společnosti, tak i z pocitu, že nutně potřebuji změnu, jsem se
učinil finální rozhodnutí a po 9 letech působení společnost opustil.
Kromě profesionálního úspěchu, snad největšího v mé
kariéře, se mi v tomto období mého života podařilo splnit ještě jeden
osobní záměr. V letech 2003 – 2005 jsem postavil rodinný dům
v malebné části Posázaví, kam jsme se s rodinou po mém návratu
z Ruska přestěhovali z Prahy.
VLASTNÍ BYZNYS
Po odchodu ze společnosti Zepter jsem dostával pracovní
nabídky, zejména do zahraničí. Uvědomil jsem si však jak své resty vůči rodině,
které jsem se v posledních pěti letech kromě finančního zabezpečení příliš
nevěnoval, tak i vůči sobě a nabídky jsem odmítnul. Pochopil jsem, že pro
seberealizaci nejsou peníze tím úplně nejdůležitějším faktorem a že lidé neodchází
od firem, ale lidé v životě vždy odchází od lidí. Že skutečné schopnosti a
talenty lidí usychají v dešti arogance, kritiky a nesmyslných příkazů.
Naopak mohou rozkvést v prostředí tolerance, povzbuzení a pochopení. Vzal
jsem si tedy čas na rozmyšlenou a věnoval se tři měsíce svému osobnímu rozvoji
a fyzické „rekonvalescenci“. Nakonec
jsem dospěl k rozhodnutí, že další kariéra v korporátním prostředí
není pro mne to pravé ořechové a že využiji své zkušenosti pro vlastní byznys
zaměřený na pomoc druhým v oblasti kariéry.
Koncem roku 2009 jsem přijal nabídku od společnosti SAM
International Headhunting pracovat jako partner, seniorní konzultant a
headhunter. Připadlo mi to zajímavé, finančně jsem byl zajištěný a měl jsem
určitou nezávislost. Vstoupil jsem však do tohoto podnikání v období silné
recese a investoval svoji energii a nemalou finanční částku do rozvoje aktivit
a povědomí o společnosti SAM v České republice, která tu byla absolutně
neznámá. Navíc jsem odváděl přes 50% ze všech mých zakázek jako „franšízingový
poplatek“ za minimální servis ze strany matky. Společnost SAM Int. Headhunting
však během období 2009 -2010 pocítila sama důsledek recese a vzhledem
k přeinvestování na hlavních trzích a nesprávnému konceptu tehdejšího
managementu se dostala do platební insolvence. Řada partnerů od společnosti
odešla a založila si nový, samostatný byznys.
Mé nové
zkušenosti, interview se stovkami lidí, pomoc a působení ve formě kariérního
kouče mne nakonec dovedly k tomu, že jsem se rozhodl poskytovat služby
headhuntera a recruitera samostatně a nabízet společnostem daleko výhodnější
podmínky vzhledem k optimalizaci nákladů. Uvědomil jsem si, že je to
především moje jméno, zkušenosti, jednání, kvalita služeb v oblasti
personálního poradenství a výběru manažerů, které klienti i uchazeči oceňují.
Velmi si cením mého setkání v roce 2012 a půlročního
koučování Timem Šlapákem, majitelem společnosti MASS & media training,
v oblasti prezentačních dovedností. Po tomto kurzu jsem rozšířil své
aktivity a začal působit jako lektor v oblasti kariérního rozvoje,
obchodních dovedností, leadershipu a koučinku. Vzhledem k tomu, že jsem měl možnost
poznat v minulosti různé headhuntery, kouče nebo trenéry, kteří nikdy
nepůsobili ve firemním, nebo korporátním světě, nebo jim chyběla potřebná praxe
a vyzrálost, uvědomil jsem si jak důležitá je pro spolupráci s
organizacemi i s individuálními klienty maximální důvěra, pochopení,
praktická znalost firemního prostředí, partnerství založené na osobním přístupu
a srozumitelná řešení nebo workshopy vycházející z potřeb praxe a požadavků
klientů.
V mé
práci kouče, lektora a trenéra se snažím nejenom využívat znalostí a zkušeností
z mé více než 25 leté obchodní a manažerské praxe, ale zejména metody
„Wellness – Mind – Control“, založené na růstu díky vlastní odvaze analyzovat sebe
sama a překročit svůj stín i své blokace. Tato metoda je velmi blízká
kognitivně behaviorální metodě rozvoje osobnosti, metodě „Mindset Coaching“ a
vím, že funguje a přináší efekt, jsme-li připraveni ke změně, k vlastní pokoře,
máme-li odvahu jít dopředu a snažit se vidět otevřeně jak vlastní přednosti,
tak i své chyby.
Reference:
Kromě práce s celou řadou individuálních
klientů v oblasti koučinku a osobnostního rozvoje mi dovolte představit
některé z firem, pro které jsem měl tu čest pracovat, školit, nebo vést
projekty v oblasti náboru a rozvoje lidských zdrojů a na které vzpomínám
opravdu rád:
- Aero Vodochody, a.s.
- Akcenta
- Alzheimer Centrum
- Allyn International Services
- Aramark
- ATM – Consulting Prague
- Avon Cosmetics
- Beneš a Lát
- Brammer Czech
- Cameron (Italy)
- Comac
- Cotton Group (BE)
- Česká Manažerská Asociace
- Danfoss
- Direct Pojišťovna, RSA Group
- Ditherm, a.s.
- FAL & LEX, a.s.
- Glencore International – Ústí Oils
- Gnotec
- Goclever (PL)¨
- Haas Fertigbau
- Hectas Facility Services
- Moopex, a.s.
- Nova Centrum, a.s.
- Noves okna, a.s.
- Palma Group
- Penta Investments (Aero Vodochody, Noves Okná, Mecom
Group, Fortuna)
- Privat Banka
- Pro Care SK
- Proficare, a.s.
- PSL, a.s. – Thyssen Krupp
- Renomia, a.s.
- Rothmans of Pall Mall
- Royal Vendors
- SAS Institute ČR
- Slavia Capital, a.s.
- Tegola Canadese, s.r.o.
- VELUX Česká republika, s.r.o.
- Vds Germany – pobočka Praha
- Winvest (Credit Suisse Group)
- YAPP Automotive CZ
- Wolters Kluwer
- Zepter International
Co o mně řekli jiní:
Tim Šlapák
Personal and Team Development
Specialist, Senior Mentor & Coach
MASS Training & Media, s.r.o
Oldřich je
důsledný a pečlivý profesionál ve svém oboru.
Michal Voříšek
Manažer skupiny redakčního systému, Mafra, a.s.
Oldřich je zkušený, široce orientovaný kouč a poradce v oblasti osobního a
manažerského rozvoje. Je s ním vždy radost analyzovat a určit cíle pro
další osobní růst. Oceňuji jak vysokou úroveň jeho profesionality, tak důvěrný
přístup.
David Brož
Executive kouč Versalis, s.r.o
Generální ředitel Velux ČR a SR
Oldřich je zkušený vrcholový manažer, osobní kouč a
konzultant.
Martin Veselý
Výkonný ředitel
Auto Průhonice
Oldřicha
Navrátila znám již 20 let a vždy byl profesionálem na svém místě. V oboru
personalistiky se, myslím, opravdu našel. Vřele doporučuji využít jeho služeb.
Vladimír Neduchal
Generální ředitel ADSL a MD of
JobsInYangon.com
Oldřich Navrátil je zkušený manažer, který prokázal své schopnosti i v
reálném světě produktového businessu. Své znalosti, zkušenosti a dovednosti
plně zúročil na poli personalistiky. Jeho služby mohu vřele doporučit.
Obchodní ředitel, Broker Trust, a.s.
Skvělý profesionální servis, velká osobní přidaná hodnota díky senioritě a
přehledu. Doporučuji.
Ing.Vladimír Bernhardt
Soudní znalec ekonomika - bankovnictví
Ing. Oldřich Navrátil je člověk na svém místě. Jedná se o skutečného
profesionála ve svém oboru. Jeho služby jsou vysoce kvalitní a jeho přístup je
vstřícný a individuálně zaměřený na potřeby klienta.
Michal Walter
Psycholog a Trenér
Velmi kvalitní služby, individuální přístup. Vřele doporučuji služby ing.
Oldřicha Navrátila v oblasti poradenství, koučování a headhuntingu.
Jiří Sauer
Obchodní ředitel LOM Praha s.p.
Dříve Executive Vice President Defence & MRO
Aero Vodochody, a.s.
Oldřich má skvělý přístup a umí najít řešení.
Michael Gavrilovič
Ředitel prodeje a akvizic RWE Energo,
sr.o.
Mohu
doporučit Oldřicha kvůli jeho profesionálnímu a neformálnímu přístupu. Bylo mi
potěšením pracovat s Oldřichem a jsem připraven zopakovat spolupráci s ním i v
budoucnu.
Petr Kosmák
Corporate Director (Operations, Sales,
Strategy-products) Executive Sales CEMEA, SIXT
Oldřichovi
osobní schopnosti a znalosti jsou vysoce profesionální. Oceňuji velmi vyrovnané
vyjednávací dovednosti a vysokou vnímavost pro správná rozhodnutí a doporučení.
Jiří Karásek
Generální ředitel Lumen energy, a.s.
Měl jsem příležitost spolupracovat několikrát s
Oldřichem. Byl vždy velmi otevřený, profesionální a laskavý. Jeho výsledky v
oblasti poradenství a vyhledávání mě vždy uspokojily a pomohl
jak mně, tak i společnosti v dalším růstu.
Karel Peterka
Perfect waterproof solution of structures
Pan Navrátil se chová vždy vysoce profesionálně s důrazem
na kvalitu odvedené práce.
Jarka Švarcbachová
Systemic Coach; Founder of DOWN THE RABBIT HOLE
V průběhu naší spolupráce na projektu potenciál 50+ jsem
měla možnost poznat, že Oldřich je profesionálem v oblasti lidských zdrojů a
jeho přínos pro cílovou skupinu projektu byl zejména ve vysoké úrovni odborných
znalostí a praktických rad.
Drahomír
Kovařík
Generální ředitel Proficare, a.s.
dříve Managing Director Procter &
Gamble Prestige Products
Znám Oldřicha
Navrátila dlouhou dobu jako odborníka v oblasti exekutivního vyhledávání a náboru.
Je to charismatický profesionál, který rozumí jak klientům, tak i kandidátům a
poskytuje pro ně vynikající služby. Jedná s přirozenou empatií a plným
pochopení pro specifické potřeby klientů s využitím progresivních metod. Vždy
dokáže dodržet dohodnutý časový harmonogram u jednotlivých projektů. Bylo mi
potěšením s ním několikrát osobně pracovat. Využil jsem také jeho znalostí v
oblasti manažerského poradenství v interim projektech pro společnost Proficare,
a.s. v období 2010-2013. V případě, že hledáte lidské zdroje, specialisty,
obsazujete vrcholové manažerské pozice nebo potřebujete interim manažery v
České republice a střední Evropě, vřele doporučuji využít Oldřicha jako
zkušeného konzultanta a “lovce hlav”.
Václav Matuška
Ředitel Marketingu Reckitt Benckiser
Oldřicha znám
již delší dobu jako partnera pro vyhledávání vrcholových manažerů a konzultanta
v oblasti lidských zdrojů. Pracoval jsem s ním úzce na několika náborových
projektech. Je orientovaný na cíl, kreativní, schopný přinést rychlé,
spolehlivé řešení a dodat odpovídajícího a talentovaného specialistu. Má
vynikající znalosti v oblasti trhu lidských zdrojů. Oldřich je skutečným
profesionálem ve vyhledávání manažerských talentů. Mohu ho doporučit jako
spolehlivého partnera a důvěryhodného poradce pro jakoukoliv lokální nebo
nadnárodní společnost, která uznává hodnoty a řešení na míru.
Předseda představenstva a CEO
Direct Pojistovna, a.s.
Znám Oldřicha mnoho let a měl jsem možnost pozorovat a sledovat jeho
profesní vývoj. Oldřich je vyzrálý profesionál s bohatými manažerskými
zkušenostmi z různých odvětví a prokazatelně dosaženými úspěchy. Byl vždy velmi
zaměřený na výsledek a orientovaný na dosažení cíle. Jako “Lovec hlav” a
konzultant v oblasti manažerského poradenství má hluboké porozumění pro
požadavky klientů, schopnost navrhnout a dodat řešení, odpovídající potřebám.
Má velmi dobré komunikační schopnosti, je přizpůsobivý požadavkům, otevřený a
přátelský.
Výborné služby, doporučuji. Opravdový expert v oblasti
headhuntingu a executive search.
Marcela Ryšková
Human Resource Director and HR professional
HR manažerka Skanska Reality
Oldřich je
zkušený odborník v oblasti headhuntingu a vyhledávání vrcholových manažerů.
Měla jsem s
ním možnost osobně spolupracovat jako ředitelka HR během jeho působení ve
společnosti SAM Headhunting, kdy pro společnost Walters Kluwer poskytoval
služby executive search a mapování pracovní pozice obchodního manažera. Oldřich byl vždy aktivní, velmi
dobře rozuměl potřebám zákazníka a vždy dodával špičkové profesionální služby.
Jeho dovednosti, schopnosti a zkušenosti mohu s radostí doporučit.
Ředitelka pro lidské zdroje, Aramark ČR
Pan Navrátil
vždy jednal velmi profesionálně a snažil se vyhovět našim, ne vždy, jednoduchým
požadavkům. Spolupráci vřele doporučuji.
Obchodní ředitel, Noves okná, a.s.
Pan Navrátil
je velmi spolehlivý člověk a bylo mi opravdu potěšením spolupracovat s ním v
souvislosti s náborem nových obchodních zástupců a manažerů prodeje.
René Bollier
Interim Executive & Business
Consultant / Switzerland, Austria
Oldrich do not
concentrate in self-promoting, but do his homework and approach the challenge
pragmatically and persistently. Working with Oldrich is definitively a pleasure
and rewarding. I know him for many years as a sincere and trustful business
partner with balanced character and excellent team skills. His
international business experience serve him well in understanding the clients
needs and the dynamics of various organisations.
Pavel Boda
Macroregional Sales Manager at
Tele2, Russian Federation
It was my pleasure to work with Mr. Navratil during 5
years. He is the real expert in
Executive Search, Recruitment and Team Bulding!
Andrey Ruban
Sales and Marketing Manager Europe at EKC Europe GmbH
I
have had a few opportunities to be in touch with Oldřich during his
professional path within executive search industry. He proved to be a proactive
partner, willing to find a match to meet the needs of his clients and possible
candidates. He is a results driven headhunter. On the top of that, he has an extensive
knowledge of many industries and wide network of contacts there. This enables
him to address the relevant projects to the appropriate markets and people
Mikhail Akhmedov
NonFood Buying Director at O'KEY
Group, Russia
Oldrich
is one of the hardest working managers who is able to build a strong and
motivated team in short time. He is result oriented, creative, and able to
persuade others.
Více o lektorovi, konzultantovi a kouči naleznete na webu:
http://www.personalistika-navratil.com/ nebo na: http://cz.linkedin.com/in/oldrichnavratil/
Žádné komentáře:
Okomentovat